Výhody a nevýhody online nakupovania

Internet môže byť skvelým zdrojom pre zákazníkov, ktorí chcú rozšíriť svoje možnosti nákupu a neoceniteľný spôsob úspory peňazí. Internetové obchody sú vysoko konkurenčné nielen s inými online predajňami, ale aj s konkurentmi v klasických kamenných predajniach. Stránky porovnávajúce ceny porovnávajú uľahčujú nakupovanie zákazníkom v internetových obchodoch s najlepšou reputáciou, a to tak, že odosielajú recenzie od iných zákazníkov (rasoir manuel).

Predajné výhody zahŕňajú obchody, ktoré neposkytujú žiadne poplatky za prepravu a bezplatné poplatky za platenie kartou. Veľa internetových obchodov neposkytuje zákazníkom dane z predaja, čo môže prispieť k podstatným úsporám pre tých zákazníkov nakupujúcich v prvom rade online. Medzi ďalšie výhody nakupovania online patrí, že obchody nie sú takmer nikdy uzavreté. Zákazníci si môžu nakupovať v pyžame a tak online zákazníci šetria na benzíne. Taktiež nemáte žiadne ťažkosti pri parkovaní. Online nakupujúci sa zriedkavo musia vyrovnať s agresívnymi predajcami. Neexistujú žiadne otravné davy.  Online zákazníci nemusia čakať na dlhé rady, aby mohli odísť. Mnohí predajcovia online umožňujú zákazníkom zverejňovať recenzie o zakúpených produktoch a existuje viac možností pre nákup produktov, ktoré sú rozbalené, zlacnené alebo zánovné. Zástupcovia online predaja často dostávajú intenzívnejší výcvik produktov ako v miestnych obchodoch.

Zástupcovia obchodných zástupcov online majú často väčšiu flexibilitu pri rozhodovaní, ako je uplatňovanie kupónov, splnenie cien konkurentov a urýchlenie dopravy bez dodatočných poplatkov. Niekedy obchod, ktorý vyzerá skvele, nedosahuje to, čo bolo propagované. Komunikovanie nespokojnosti môže byť ťažké online a často prináša obrovskú trpezlivosť a húževnatosť, aby ste dosiahli spokojnosť. Riešenie problémov s miestnymi zamestnancami v obchodoch je často rýchlejšie a uspokojujúcejšie. Kontaktovanie na ďalšiu úroveň manažmentu je oveľa jednoduchšie v miestnych obchodoch ako v online.

Medzi ďalšie nevýhody nakupovania online patrí to, že online zákazníci nemajú možnosť fyzicky skontrolovať alebo vyskúšať si veci, ktoré chcú kúpiť. Online nakupujúci niekedy strácajú možnosť rokovať o cenových a platobných podmienkach, ktoré môžu existovať v miestnych obchodoch. Položky objednané online sú niekedy vrátene späť, ale zákazníci sa nemusia dozvedieť, až o niekoľko týždňov neskôr. To je obzvlášť problematické pri nákupe darčekov. Online nakupujúci nie vždy vedia, či je stránka legitímnou maloobchodnou predajňou a či je bezpečné tu nakupovať.  Náklady na zaslanie späť a prepravu sú často účtované pri výnosoch. Online zákazníci často nemajú osobu, s ktorou sa môžu rozprávať pri riešení problému.

Veľa internetových obchodov predáva výrobky za skutočne nízke ceny z dôvodu nedostatku peňazí na režijné náklady. Miestne sklady majú prevádzkové náklady, ako je voda, teplo a elektrina, ktoré sú prinajmenšom čiastočne zohľadnené pri označovaní produktov.

Internetové obchody bez reklamných produktov niekedy zvýšia náklady na dopravu, aby profitovali z nákupu. Napríklad zákazníci môžu získať tri bezplatné softvérové ​​programy, avšak platenie poplatkov za dopravu alebo manipuláciu vo výške 14,95 eur je viac, než by bolo bežne účtované, a pravdepodobne pokryje náklady na tri položky plus dopravu, keby ste ich kúpili v klasickom obchode (rasoir electrique homme de 2018).

Zákazníci ušetria peniaze a frustráciu tým, že sa najskôr zoznámia s pravidlami online a miestnych obchodov pred uskutočnením nákupu. Niekedy existujú skryté poplatky, ako sú poplatky za zásobovanie niektorých online a miestnych obchodov. Pretože trvá dlhšie, kým sa produkt vráti späť do internetového obchodu, ako to vráti do miestneho obchodu, môže to byť rozhodujúcim faktorom, kedy sa má nákup uskutočniť.